Prijzen MG ZS EV bekend

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder
Lid geworden: 21 aug 2019, 18:31
Uw auto: C-HR Hybrid Executive 2017

18 sep 2019, 19:55

MG is terug op het Europese vasteland. Het merk trapt af met de elektrische ZS EV, een auto waarvan AutoWeek nu de prijzen kan melden.

Om maar met de deur in huis te vallen: de MG ZS EV heeft een vanafprijs van € 29.990. Dat bedrag geldt voor basisuitvoering Comfort. Hoger in de pikorde staat de vooralsnog enige andere uitvoering: de Luxury. Voor die uitvoering vraagt MG € 31.990.

Voor nog geen 30 mille krijg je van MG de sleutels van de ZS EV overhandigd, een 4,31 meter lange cross-over met een wielbasis van 2,59 meter. Interessanter is zijn aandrijflijn. Hoeveel MG in andere markten ook benzine gestookte versies van de ZS verkoopt. is deze ZS EV - zijn naam geeft het al aan - voorzien van een elektrische aandrijflijn. Op de vooras is een 150 pk en 350 Nm sterke elektromotor geplaatst, een machine die zijn levenslust put uit een 44,5 kWh groot accupakket. Daarmee moet de Chinees-met-Engelse-achtergrond 263 kilometer (WLTP) kunnen afleggen. De ZS EV kan overweg met een 85 kw-snellader.

De MG ZS EV is vanaf 1 oktober online te bestellen. Proefrijden kan bij de Brand Store in Amsterdam én bij nog aan te kondigen pop-up-locaties. Informatie over onderhoudslocaties wordt spoedig vrijgegeven.
Met vriendelijke groet, John

Huidige auto: Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive
Toekomstige auto hoogstwaarschijnlijk een EV.
jvvo
Lid
Lid
Lid geworden: 20 sep 2019, 07:52
Uw auto: Porsche Boxster 987 S

24 sep 2019, 13:33

Dit vind ik wel een interessante EV. En in een betaalbare klasse.
Eerst maar even de diversen testen afwachten.
In de overgang ....van petrol head naar ....
nessio
Lid
Lid
Lid geworden: 19 sep 2019, 12:13
Uw auto: Kona 64kwh executive

24 sep 2019, 16:55

De actieradius berekening is in ieder geval reeeler wat verbruik betreft
44/5/263 = 169wh/km Dat is een reeel getal. Want je zit zo op 170 wh/km met wind en regen
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

24 sep 2019, 17:21

Getallen die ze gebruiken zijn een gecombineerde waarde tussen het hoge en het lage energie gebruik.

nessio
Lid
Lid

24 sep 2019, 21:20

het was dus 44,5/263 = 169 is wel reëel.
dat kan ik van die Mini niet zeggen
Ook niet van mijn Kona (64/447 = 143) Dan moet je nooit harder rijden dan 80 en met wind en regen binnen blijven :D
Ook is er nog het volgende: het beste is de accu's vi AC maar tot 90% te laden en bij de snellader DC tot 80%.
Ik laad nu AC tot 90% en heb een actie radius van 370 (64x90/155).
En die 374 haal ik ook ongeveer. Overigens hou ik +/-300 km aan, de rest is reserve. En met 300 km kan ik overal vv komen.
Ik heb nog niet aan de snellader gestaan :D
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

24 sep 2019, 22:55

Heb jij bij de woning ook een laad mogelijkheid?

nessio
Lid
Lid

25 sep 2019, 17:56

@johnths2 : inderdaad wij zijn in het gelukkige bezit van:
Een oprit van 14 meter voor en naast het huis (zij ingang) tot aan de garage + naast de oprit een aparte parkeerplaats voor een dicht stuk van de voorgevel. (2 auto's hebben dan geen last van elkaar).
Op dit stuk staat de lolo gemonteerd sinds 2012. In principe kunnen wij makkelijk 3 auto's zo parkeren dat ze kunnen laden zonder te verzetten. Ook is het mogelijk 2 auto's tegelijk te laden op aparte groepen (1x lolo en 1x op buitenstopcontact onder de carport voor de garage ).
Kijk maar eens op maps google (aldewei 4, Workum)
Dan zie je met een beetje verschuiven de lolo, pip, bmw en een wit busje (van de tuinman)
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

25 sep 2019, 18:17

Ja, ik zie hem naast het raam hangen.

Zelf heb ik ook een ruime oprit naast de woning en nog een smaller aan de andere kant.
Ik woon vrij dus kan zeker een laadpunt monteren.
Ik wacht echter nog even af voordat ik eventueel besluit om elektrisch te gaan rijden.
Mogelijk komt dat over een jaar of twee, wanneer ik mijn C-HR weer wil gaan vervangen.

nessio
Lid
Lid

26 sep 2019, 11:18

Achteraf had ik m om de hoek moeten hangen De Pip heeft een lange laadkabel (heb ik laten veranderen) Maar de Kona heeft maar 4 meter, dus die moet ik nu vooruit op de plek van de Pip zetten. Achteruit is de kabel te kort. Het liefst parkeren wij achteruit ivm het hier gebruikelijke fietsen over de stoep. Zelfs met een camera is dat slecht in de gaten te houden.
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

26 sep 2019, 11:38

Jij hebt de ruimte en ik ook, maar er zijn genoeg potentiële PIP of EV eigenaren die heel wat meer moeite hebben om de accu van hun auto opgeladen te krijgen. Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst zal gaan.
Want wanneer een grote groep eigenaren aan de straatkant en voor hun huis een laadpunt zouden kunnen installeren, dan zal er heel wat ruzie ontstaan als passanten op hun laadplek gaan staan.

nessio
Lid
Lid

26 sep 2019, 11:45

Inderdaad een ruime oprit is heel handig. De lolo was gratis anders had ik gewoon met de omakabel geladen, maakt in snelheid niets uit.
De omakabel van de Kona kun je zelfs instellen op 8,10 en 12A. (die is ook maar 4 meter) Laat wel een verlengsnoer van een meter of 10 maken van 3x1,5mm2 dan kan ik op vakantie, etc makkelijker laden.
Bij de PIP heb ik die ook.
nessio
Lid
Lid

26 sep 2019, 11:48

Inderdaad dat wordt dan heel gedoe. Mogelijk gaan we verhuizen maar ook daar gaan 3 parkeerplaatsen op eigen terrein komen (naast de oprit).
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

26 sep 2019, 12:59

Wanneer je het financieel kunt veroorloven, dan is het geen probleem.
Je laat een huis bouwen of koopt een bestaande woning met voldoende parkeerruimte, maar dat is voor de massa geen haalbare kaart. Die moeten straks maar zien waar zij hun stroom vandaan halen.
Ik weet wel dat ik zolang mogelijk in mijn huidige huis blijf wonen, dan maar een traplift als het nodig is. ;)
Mijn auto staat lekker op de oprit en in de toekomst is opladen geen probleem.

nessio
Lid
Lid

26 sep 2019, 15:45

Klopt, ik snap ook wel dat wij ietwat bevoorrecht zijn.
In Middelharnis kan er ook wat ruimer worden gebouwd.
In principe wordt het volgende huis (zijn nu met architect bezig ) geheel gelijkvloers maar ook in ons huidige huis was een traplift beslist een optie. Niks garage (is overigens bijkeuken) ombouwen tot slaapkamer + badkamer. Veel te duur tov een traplift.
Plaats reactie