Introductie Chinese Aiways US in 2020 in Europa

Alle nieuws items die gerelateerd zijn aan elektrische auto's.
Plaats reactie
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder
Lid geworden: 21 aug 2019, 18:31
Uw auto: C-HR Hybrid Executive 2017

12 okt 2019, 23:28

Aiways U5.jpg

De U5 is het allereerste model van het in 2017 opgerichte Chinese merk. De U5 werd in 2019 onthult en kwam later dat jaar al op de Chinese markt. De Europese markt volgt in de eerste helft van 2020. Dat lees je goed: de auto komt ook naar Europa. Daarmee kunnen we Aiways toevoegen aan het lijstje van Chinese automerken die de overstap naar Europa willen maken. Dat is in het verleden lang niet altijd succesvol gebleken, maar Aiways heeft in ieder geval serieuze en ambitieuze plannen.

Succes?
De U5 is een relatief compacte SUV, met plaats voor vijf personen en een volledig elektrische aandrijflijn. De specificaties van de auto zijn dik in orde, met een actieradius die in de praktijk rond de 400 kilometer zal liggen. Alle veiligheidssystemen die we in een moderne auto verwachten zijn aanwezig en het infotainmentsysteem heeft zelfs gezichtsherkenning. Over de vanafprijs is op moment van schrijven nog niets bekend, maar op papier heeft de auto het in zich om een succes te worden.

Geen dealers
Net als bijvoorbeeld Polestar wil ook Aiways breken met het traditionele concept van autodealers. De U5 zal uitsluitend online verkocht worden en in ieerste instantie alleen via leasecontracten. Na de bestelling wordt de auto zelfs bij je thuis afgeleverd, zo laat het merk alvast weten. Wil je de auto voor de aanschaf eerst nog bekijken of er een proefrit mee maken, dan zullen daarvoor wel pop-upstores beschikbaar komen.

Bron: ZERauto
Met vriendelijke groet, John

Huidige auto: Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive
Toekomstige auto hoogstwaarschijnlijk een EV.
nessio
Lid
Lid
Lid geworden: 19 sep 2019, 12:13
Uw auto: Kona 64kwh executive

17 okt 2019, 17:04

Groter dan de Kona, goede actieradius en dan voor die prijs. Goede kanshebber. Maar alleen lease, dat moeten de mensen wel willen.
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

18 okt 2019, 22:15

Ach, wie weet is leasen straks het nieuwe kopen.
Als ik om mij heen kijk dan worden er steeds meer auto's prive geleased.

Toyo
Lid
Lid
Lid geworden: 17 sep 2019, 17:42
Uw auto: Auris TS

19 okt 2019, 19:37

Voor de veelrijder is private lease nog niet echt interessant. Heb er in 2017 ook al eens naar gekeken. Voordeel van eigen bezit is dat je kan besluiten om nog een paar jaar er aan vast te plakken als er nog geen grote problemen zijn. Dat zijn dan wel de goedkope kilometers, want de auto is dan al afgeschreven. Of ik mijn auto met 300K of met 400k probeer in te leveren, de inruil is dan toch gelijk.
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

20 okt 2019, 00:13

Ik ben het met je eens, dat private lease minder interessant is voor de veel rijders.
Je ziet wel steeds mensen leasen die tussen de 10 en 15 duizend per jaar rijden.
Daarvoor is het in sommige gevallen misschien wel interessant.
Ik heb een paar kennissen die hun wat oudere auto omgeruild hebben voor een nieuwe auto op basis van Private Lease. Persoonlijk heb ik niet de behoefte om van het eigen auto bezit af te stappen.

nessio
Lid
Lid

22 okt 2019, 13:10

Ik ook nog niet. Want als ineens door omstandigheden meer km gaat rijden dan wordt het een dure grap. Als je 2 auto's hebt een PL en een bezit dan is het geen probleem. Maar of het goedkoper uitvalt weet je alleen achteraf. In principe is het zo : de bedenker verdient er aan.
Ik denk dat de meeste mensen die PL kiezen niet het geld hebben om de auto ineens te betalen.
En de mogelijkheid bestaat dat ik met de Kona meer km ga rijden dan die 20000 die ik nu gepland heb. En de extra km kosten in de lease +/- €. 0,10 incl btw.
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

22 okt 2019, 15:40

Klopt, het zijn meestal mensen die het geld voor een nieuwe auto niet op de plank hebben liggen.
Ik heb een paar kennissen, die van een oudere auto overgestapt zijn naar een nieuwe PL auto.
Het vreemde is dat men in sommige gevallen niet graag leent voor een auto, maar wel het contract voor een PL auto tekent. Bij een lening heb je aan het einde nog een bezit, maar een PL auto kun je aan het einde van het contract gewoon weer inleveren en begin je weer opnieuw.

nessio
Lid
Lid

26 okt 2019, 15:38

Inderdaad, mij ook een raadsel. Het enige wat ik kan bedenken is, dat men het fijn vind wat het precies kost per maand. Dat dat duurder wordt verdrongen. Het is dezelfde vreemde kronkel dat men een hypotheeklening voor een huis (al hebben ze tig keer meer geld op de bank dan het huis kost) neemt want dan kun je de rente aftrekken en krijg je geld terug van de fiscus. Dat dat duurder is kan ik ze niet aan hun verstand peuteren, zelfs niet met een rekenvoorbeeld.
johnths2
Software/Beheerder
Software/Beheerder

26 okt 2019, 22:24

Dat zijn toch vreemde kronkels.
Ik kan dat ook niet zo goed begrijpen, maar het gebeurt wel.

Plaats reactie